Ο γύφτος μπήκε στο βαγόνι από την άλλη πόρτα. Δεν τον είδα αλλά το καταλαβαίνεις από τον τρόπο που κάνουν στην άκρη και την εισαγωγή, αυτό το “καλησπέρα” που λέει λίγο πιο δυνατά από ότι χρειάζεται. Πήρα πρωτοβουλία πριν αρχίσει. Πιο δυνατά από το καλησπέρα του, άρχισα να φωνάζω δραματικά:
“Παίξε, παίξε, παίξε, να μας φωτίσεις το πρωινό μας, τσιγγάνε μαγικέ, μακρινέ νομά Ρομά επισκέπτη στην χώρα μας, που μοιάζεις σαν να έπινες όλο το πρωί γλυκό νέκταρ Άμστελ και να μας ήρθες καλπάζοντας σε γαιδάρα γκαστρωμένη με δυο καρπούζια αγκαλιά πίσω από το Ντάτσουν σου! Μπήκες στο βαγόνι και μύρισε η αντάρα της φωτιάς στην κατασκήνωσή σας, εκεί που καίτε τα πλαστικά και στα αρχίδια σας, εκεί που βαράτε ελεύθεροι μπαλωθιές στον αέρα ή σκοτώνετε καμιά φορά ο ένας τον άλλον για ψύλλου πήδημα. Σήκωσε το ακορντεόν σου και μάγεψέ μας, σαν γύφτισσα χαρτορίχτρα, χύσε σαν κατακάθι ελληνικού καφέ τις νότες γύρω μας να σιχαθούμε μαζί. Πέτα με τα χοντρά σου δάχτυλα στα πλήκτρα με κλεμμένες μελωδίες, καλύτερα να κλέβεις μελωδίες παρά να μπαίνεις σε κήπους και να κλέβεις έπιπλα ή σιδερικά. Άλλαξε γνωστούς σκοπούς μέχρι να γίνουν αγνώριστοι, πιάσε κλασσική μουσική και κάνε την σαλάτα, χιτάκια της εποχής και κάνε μας να κλάψουμε από την παραφωνία και την αρρυθμία σου, να κλάψουμε που μπήκες, να κλάψουμε για την Κρίση και την έλλειψη αστυνόμευσης, τι διάολο; Πόσο δύσκολο θα ήταν να σας πιάνουν ρε καριόληδες, τόσα χρόνια μας έχετε πρήξει στον ηλεκτρικό, γιατί δεν έχει στο Μετρό γύφτους; Παίξε, παίξε, παίξε ότι παίζεις τελοσπάντων να τελειώνουμε, να περάσει το κακοποιημένο σου κωλόπαιδο με τον κουβά να μας πρήξει να πληρώσουμε και να ελέγξουμε μην μας πήρε και το πορτοφόλι έτσι που πέρασε ενοχλητικά και αφύσικα κοντά μας. Παίξε…”
Ντινγκ-ντόνγκ! Είχαμε φτάσει στον επόμενο σταθμό οπότε σταμάτησα πριν εντάξω και το ταξίδι των Μογγόλων στον μονόλογό μου. Ο γύφτος βγήκε βιαστικά από το βαγόνι. Λέω να μάθω ακορντεόν.
.
.
Ο Αλέκος Γκονζαλεζίδης κινείται με ηλεκτρικό, λεωφορείο, μετρό και τα πόδια του. Στο λεωφορείο κανείς δεν χτυπάει πια εισιτήριο. Στον ηλεκτρικό κανείς πια δεν χτυπάει τους γύφτους. Στο μετρό μερικοί χτυπάνε τις μαλαπέρδες τους γιατί έχει πιο ωραίες γκόμενες γενικά.