Στις 11 Σεπτεμβρίου 2001, συνέβη ένα γεγονός που άλλαξε την Αμερική αλλά και όλο τον κόσμο. Μετά από εκείνη τη μέρα, τίποτα δεν ήταν πια το ίδιο. Φόβος, καχυποψία, μίσος, ρατσισμός, συναισθήματα που δημιουργήθηκαν και κάποιοι χρησιμοποίησαν για να αλλάξουν για πάντα τον ρου της παγκόσμιας ιστορίας. Ίσως δεν μάθουμε ποτέ τα αληθινά αίτια που “έριξαν” τα κτίρια-σύμβολα μιας τόσο σημαντικής πόλης της Αμερικής, αλλά τα σημάδια όσων έχασαν δικούς τους ανθρώπους είναι ακόμα ανεξίτηλα.
Πρόσφατα είδα μια ταινία που εστιάζει στο ανθρώπινο στοιχείο, αυτό που πίσω από κάθε καταστροφή, βάλλεται περισσότερο. Το ανθρώπινο στοιχείο που πάντα βρίσκει τρόπο να διασωθεί μέσα και από τις πιο αντίξοες συνθήκες.
Ο Όσκαρ είναι ένα παιδί που χάνει τον πατέρα του και βιώνει τον μεγάλο πόνο της απώλειας. Στη μεγάλη και πληγωμένη Νέα Υόρκη, αρχίζει να ψάχνει για στοιχεία που θα τον φέρουν κοντά του, καθώς ανακαλύπτει στα πράγματα του ένα κλειδί που πιστεύει ότι κρύβει κάποιο μυστήριο. Στην ουσία είναι μια απελπισμένη προσπάθεια να ζωντανέψει τον αγαπημένο του πατέρα και να αντιμετωπίσει το φόβο που έχει ακινητοποιήσει την παιδική του ψυχή.
Είναι πολύ δυνατή ταινία γιατί μας μεταφέρει πλήρως και μας συνδέει με τον ψυχισμό εκείνων που βίωσαν τότε το σοκ της απώλειας, το μεγάλο “γιατί”, τα ανεξήγητα και αναπάντητα ερωτηματικά που έκαναν τον πόνο τους ακόμα μεγαλύτερο.
Η σκηνοθεσία της ταινίας είναι του Στίβεν Ντάλντρι (“The Reader”, “The Hours”, “Billy Elliot”) και το σενάριο του Έρικ Ροθ (“Forrest Gump”, “The Insider”). Πρωταγωνιστούν οι Τομ Χανκς, Σάντρα Μπούλοκ, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Ζόι Κάλντγουελ, Μαξ Φον Σίντοφ,Βαιόλα Ντέιβις, Τζέφρι Ράιτ και ο πρωτοεμφανιζόμενος, 11χρονος, Τόμας Χορν, στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Τα γεγονότα που κρύβουν μεγάλη βία βλάπτουν ολόκληρη την ανθρωπότητα. Οι σκηνές ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους βίαια και εσκεμμένα δεν μπορούν να βρουν δικαιολογία σε κανένα σκοπό, σε κανενός είδους πολιτική, σε κανένα κρυμμένο και δόλιο συμφέρον. Ήταν και θα είναι απάνθρωπες και αποτρόπαιες πράξεις.
Δείτε την ταινία, όχι μόνο λόγω της ημέρας, αλλά γιατί αξίζει πραγματικά: