Είναι ένα ιδιαίτερα φορτισμένο θέμα. Απεγνωσμένες μέλλουσες μητέρες ψάχνουν στο YouTube για video, ρωτάνε και …μπερδεύονται τελικά. Η ψυχρή στατιστική μελέτη μας βοηθάει πολύ να κατανοήσουμε τις βασικές παραμέτρους του. Για παράδειγμα από το 2003 έχουν καταλήξει ότι στην Ελλάδα “physicians are motivated to perform CS for financial and convenience incentives“:
1. Ο γιατρός αποφασίζει πως θα γεννήσετε τελικά. Οι γιατροί είναι σε πολύ πιο δυνατή θέση. (Joshua Gans and Andrew Leigh, “Bargaining Over Labour: Do Patients Have Any Power?” Discussion Paper, Melbourne Business School, 2006 – διαβάστε αν θέλετε εδώ αναλυτικά όλο το paper) Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι γιατροί κάνουν αυτό που θέλουν σε περίπου το 75% των περιπτώσεων.
2. Οι γονείς διαλέγουν συστηματικά κάποιες ημερομηνίες και όχι άλλες. 29η Φεβρουαρίου ή η Πρωταπριλιά κλασσικά παραδείγματα όσων έχουν κάνει στατιστική μελέτη. Στην Κίνα πχ υπάρχουν συγκεκριμένες “τυχερές” μέρες.(J. C. Lo, “Patient Attitudes vs. Physicians’ Determination: Implications for Cesarean Sections,” Social Science and Medicine 57 (2003): 91-96).
3. Η δραματική πτώση γεννήσεων τα Σαββατοκύριακα, στις γιορτές και …όταν γίνεται γυναικολογικό συνέδριο είναι μια εύκολη και απόλυτη απόδειξη ότι το καλό της μητέρας ή του μωρού δεν είναι η κορυφαία προτεραιότητα για τους περισσότερους γιατρούς. “Minding the Shop: The Case of Obstetrics Conferences,” Social Science and Medicine 65, no. 7 (2007): 1458-1465″
4. Σε χώρες που έχουν δοθεί σοβαρά οικονομικά μπόνους σε σχέση με γεννήσεις πριν ή μετά από συγκεκριμένη ημερομηνία έχει αποδειχθεί στατιστικά έντονος επηρεασμός. Το ίδιο και σε ημερομηνίες όπως 1.1.2000. (Stacey Dickert-Conlin and Amitabh Chandra, “Taxes and the Timing of Births,” Journal of Political Economy 107, no. 1 (1999): 161-177)
Το επόμενο λογικό ερώτημα είναι αν επηρεάζει αρνητικά η καισαρική την υγεία του παιδιού. Και τι είδους προπαγάνδας ενάντια στην γέννα στο σπίτι έχει γίνει στην Ελλάδα τόσα χρόνια.