Νομίζω ότι η τελευταία παράγραφος αυτού του κειμένου από το homeomed.gr τα λέει όλα:
“Δεν είναι καταπληκτικές και πραγματικές εικόνες αυτές βγαλμένες μέσα από την ίδια την καθημερινή ζωή! Δεν είναι εικόνες που έχουν περιγραφεί έντονα στην κλασσική λογοτεχνία, ποίηση ή θέατρο! Η Ομοιοπαθητική ανακαλύπτοντας έναν αντικειμενικό επιστημονικό τρόπο ταυτοποίησης των ανθρώπινων ιδιοσυγκρασιών κατάφερε να εξηγήσει και να κατανοήσει την ανθρώπινη ψυχολογία και την ανθρώπινη παθολογία. Και αυτό για μένα είναι μαγικό! Είναι καταπληκτικό! “
Ναι, είναι καταπληκτικό ότι πιστεύουν σοβαρά άνθρωποι τέτοιες αρλούμπες! Απολαύστε ολόκληρο το κείμενο:
-Το «οξύ» Νάτρουμ Μουριάτικουμ
-«Ερωτική απογοήτευση»
-«Πιάνο και γαλλικά»: έντονα εσωστρεφές ρομαντικό υπόστρωμα
-Αταίριαστη συντροφική επιλογή
-Πληγωμένη και πικραμένη
Η ιδιοσυγκρασία Ιγκνάσια(Ignatia) αντιστοιχεί στο ομώνυμο ομοιοπαθητικό φάρμακο για την παρασκευή του οποίου χρησιμοποιείται το φυτό Strychnos Ignatia δυναμοποιημένο φυσικά.
Το «οξύ» Νάτρουμ Μουριάτικουμ
Η Ιγκνάσια είναι εσωστρεφές σαν τάση άτομο. Η Ιγκνάσια είναι το «οξύ» Νάτρουμ Μουριάτικουμ κατά τον ίδιο τρόπο που η Σέπια είναι το «χρόνιο» Νάτρουμ Μουριάτικουμ. Πρόκειται συνήθως για μια περιστασιακή ιδιοσυγκρασία που προέρχεται από συναισθηματικό πλήγωμα και κυρίως από ερωτική απογοήτευση.
Αλλά προσέξτε! Δεν σημαίνει αυτό ότι όποιος έχει ερωτική απογοήτευση θα πρέπει να του δίνουμε Ιγκνάσια όπως δυστυχώς γίνεται σήμερα κατά κόρον από πολλούς ομοιοπαθητικούς γιατρούς. Αυτό που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τι ιδιοσυγκρασία θα βγάλει ένα άτομο δεν είναι απαραίτητα το γεγονός που επιδρά στο άτομο αλλά το προηγούμενο υπόστρωμα του ατόμου. Το με τι άτομο είχαμε να κάνουμε πριν ως μια πιο σταθερή και μόνιμη βάση.
«Ερωτική απογοήτευση»
Πχ ένα Μεντορίνουμ έστω και αν τον εγκαταλείψει η φιλενάδα του ή η γυναίκα του δεν θα πάθει καθόλου εύκολα ερωτική απογοήτευση. Θα πει συχνά και από αντρικό εγωισμό: «Άντε στο διάολο… πάμε γι’ άλλα… υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια!» Αλλά και αν τον πειράξει θα βγάλει εξωστρεφή σαν τάση θυμό. Δεν θα βγάλει την κλασσική εσωστρεφή εικόνα της ερωτικής απογοήτευσης που αντιστοιχεί στην Ιγκνάσια.
Ή μια γυναίκα με διαστροφική ιδιοσυγκρασία αν την εγκαταλείψει ο σύντροφος της μπορεί να βγάλει περιστασιακά την εικόνα της Βαλεριάνας που χαρακτηρίζεται από τάση για εκδίκηση. Τάση να πονέσει τον άλλον. Το κρατάει μανιάτικο και θέλει να ανταποδώσει, να βγει από πάνω. Δεν το ξεχνάει μέχρι να τον εκδικηθεί.
Μια Πλάτινα αν ερωτευτεί και απογοητευτεί μπορεί να παραμείνει Πλάτινα αλλά σε πιο διαταραγμένη κατάσταση όπου θα κλειστεί στο «βασίλειο» της και θα απαξιεί να ασχοληθεί με το «σκουλήκι» που την πρόδωσε και δεν κατάλαβε την αξία της.
Επομένως η Ιγκνάσια τείνει να εμφανιστεί μετά από ερωτική απογοήτευση κυρίως σε άτομα εσωστρεφή σαν τάση και πολύ λιγότερο σε άτομα με εξωστρεφή ή διαστροφική ιδιοσυγκρασία.
«Πιάνο και γαλλικά»: έντονα εσωστρεφές ρομαντικό υπόστρωμα
Η Ιγκνάσια έχει ένα έντονα εσωστρεφές ρομαντικό υπόστρωμα. Σκεφτείτε παλαιότερες εποχές που μια νεαρή κοπέλα μεγάλωνε κλεισμένη στον πύργο, με εσωστρεφή ευγενική και ρομαντική ανατροφή, παρθένα και σε αναμονή του βασιλόπουλου καβάλα στο άσπρο άλογο, με πιάνο και γαλλικά και εντατικές σπουδές στην εσωστρεφή μελαγχολική ρομαντική λογοτεχνία ή ποίηση των «κλασσικών».
Αυτή λοιπόν η νεαρή γυναίκα μπορεί να αγαπήσει έναν «κατώτερο» της τάξης της, έναν κηπουρό, έναν αγρότη ή έναν εξωστρεφή τυχοδιώκτη που θα την πληγώσει, θα την «πηδήξει» και θα την αφήσει στα κρύα του λουτρού. Και παρότι η ίδια καταλαβαίνει ότι την «εκμεταλλεύτηκε» και την «πρόδωσε» και μάλιστα για κάποιαν άλλη δεν μπορεί να το βγάλει από το μυαλό της. Βέβαια αυτή είναι μια εικόνα που περιγράφεται στη Φαρμακολογία του Κεντ και αφορά παλαιότερες εσωστρεφείς εποχές. Σήμερα που ζούμε σε εξωστρεφή και κυρίως διαστροφική κοινωνία τα πράγματα αλλάζουν φαινοτυπικά αν και γονοτυπικά μένουν τα ίδια.
Δηλαδή σήμερα θα δούμε προδιάθεση για Ιγκνάσια μετά από ερωτική απογοήτευση σε μια γυναίκα ή κοπέλα η οποία είναι εσωστρεφής σαν αρχές και ιδιοσυγκρασία πχ θα έχει ιδιοσυγκρασιακό υπόστρωμα Νάτρουμ Μουριάτικουμ ή εσωστρεφές Σούλφουρ ή εσωστρεφές Λαϊκοπόντιουμ ή Θούγια ή Τζελσέμιουμ ή Σίλικα ακόμα και Πουλσατίλλα. Θα είναι συνήθως το εσωστρεφές ρομαντικό άτομο που θα έχει ιδεολογικές αρχές έντονες. Πχ θα είναι θρήσκο και εγκρατές άτομο και θα είναι συνεσταλμένη στις σχέσεις της και στο σεξουαλικό. Ή θα είναι ενταγμένη ενεργά σε ανθρωπιστικά, φιλανθρωπικά ή κοινωνικά κινήματα. Ή θα είναι απορροφημένη στις κλασσικές συνήθως σπουδές της, στα βιβλία της, στην κλασσική μουσική παιδεία ή στον κλασσικό χορό της. Ή θα είναι απορροφημένη στωικά στη φροντίδα της άρρωστης μάνας της ή αδελφής της.
Καταστάσεις δηλαδή έντονα εσωστρεφείς που την απομακρύνουν από τη συναισθηματική, σεξουαλική και κοινωνική ωρίμανση της. Είναι δηλαδή, να το πούμε λαϊκά, εκτός πιάτσας, εκτός πραγματικής ζωής, βυθισμένη στο μελαγχολικό και ρομαντικό κόσμο της.
Αταίριαστη συντροφική επιλογή
Αυτό λοιπόν το άτομο με τις συγκεκριμένες γενικές Τάσεις και πολιτισμικές προδιαγραφές είναι εύκολο να εμφανίσει εσωστρεφή ερωτική απογοήτευση τύπου Ιγκνάσια. Μπορεί αυτό να γίνει αν γνωρίσει ένα εσωστρεφή άντρα που έχει καλές προθέσεις αλλά οι συνθήκες χαλάνε την όλη ιστορία. Πχ πεθαίνει ή τον πιέζουν οι δικοί του και την εγκαταλείπει ή τον παρασύρει μια πιο καπάτσα γυναίκα ή φεύγει στην Αμερική για σπουδές κλπ.
Ή μπορεί να γνωρίσει ένα εξωστρεφή άντρα ο οποίος αφού δρέψει τους σεξουαλικούς καρπούς της και τη βαρεθεί θα πάει για άλλα. Ή μπορεί να γνωρίσει ένα διαστροφικό άντρα ο οποίος θα εκμεταλλευτεί τη δοτικότητα της, θα της φάει λεφτά, θα τη δέρνει, θα την εξευτελίζει, θα την εμπλέξει στα ναρκωτικά και στις παρανομίες, ακόμα-ακόμα θα την πασάρει και στους φίλους του και από την άλλη θα της πουλάει και αγάπη. Προσέξτε πόσο εύκολα τα εσωστρεφή άτομα παρασύρονται από τα λόγια και τις θεωρίες!
Πληγωμένη και πικραμένη
Το τελικό αποτέλεσμα είναι να νοιώσει αυτό το ρομαντικό και εσωστρεφές άτομο έντονη εσωστρεφή ερωτική απογοήτευση τύπου Ιγκνάσια. Νοιώθει πληγωμένη. Πικραμένη. Εξευτελισμένη. Μειωμένη. Νοιώθει ότι η ζωή έχει τελειώσει γι’ αυτήν. Ότι η κατάσταση είναι αδιόρθωτη. Ότι καταστράφηκε. Ότι αυτός της πήρε ότι πιο πολύτιμο είχε. Την παρθενιά της, την τιμή της, την αξιοπρέπεια της. Νοιώθει ένα βρώμικο πεταμένο κουρέλι. Μια στυμμένη λεμονόκουπα. Δεν υπάρχει ελπίδα ούτε φως στο βάθος του τούνελ. Όλα είναι μαύρα και μάταια.
Χάνει την όρεξη της για φαγητό και αδυνατίζει. Δεν μπορεί να κοιμηθεί το βράδυ και σκέφτεται συνέχεια αυτό που έγινε. Δεν μπορεί να το βγάλει από το μυαλό της και θέλει συχνά να συζητάει με τους πολύ δικούς της γι’ αυτό που έγινε. Ή θέλει να συζητά γι αυτό με το ημερολόγιο της ή να γράφει εσωστρεφή μελαγχολικά ποιήματα για τον αιώνιο πόνο και την αληθινή ανεκπλήρωτη αγάπη. Είναι νευρική, ευέξαπτη και ξεσπάει εύκολα σε κλάματα. Παρατάει τις σπουδές της, τη δουλειά της, τα χόμπι της, τις κοινωνικές της επαφές. Έχει νευρικά συμπτώματα όπως πονοκεφάλους, πλάκωμα στο στήθος, κόμπο στο λαιμό, νευραλγίες, κράμπες, τρέμουλο εσωτερικό και εξωτερικό, ξαφνική αδυναμία, λιποθυμικές τάσεις κλπ.
Και το χειρότερο είναι ότι ενώ λογικά η ίδια καταλαβαίνει τι έγινε και ποιός ήταν αυτός που της φέρθηκε έτσι παρόλα αυτά δεν μπορεί να τον βγάλει από το μυαλό της. Συχνά αρέσκεται να ζει σε ένα φανταστικό ρομαντικό κόσμο όπου τι ωραία θα ήταν αν δεν εξελίσσονταν έτσι τα πράγματα αλλά αλλιώς. Και συχνά προσπαθεί να ξαναμιλήσει με αυτόν που την πλήγωσε και να τα ξαναφτιάξουν συγχωρώντας τον αλλά όσο την διώχνει αυτός τόσο πιο πολύ κολλάει και δεν λέει να ξεκολλήσει. Και μπορεί να ρίχνει το φταίξιμο στην κοινωνία, στις συνθήκες, στον εαυτό της ή στο πεπρωμένο.
Σε τέτοιες περιπτώσεις μια Ιγκνάσια και σε ψηλή δυναμοποίηση επαναφέρει άμεσα την ισορροπία μέσα σε μερικές μέρες. Αν όμως ακολουθήσει νέα πτώση χωρίς ιδιαίτερο λόγο τότε το Νάτρουμ Μουριάτικουμ ως μια πιο χρόνια ιδιοσυγκρασία είναι συνήθως, όχι απαραίτητα, το πιο κατάλληλο για να τελειώσει την περίπτωση και να επαναφέρει την πολυπόθητη ισορροπία. Χωρίς να σημαίνει αυτό ότι στο πίσω μέρος του μυαλού του ρομαντικού αυτού ατόμου δεν θα μείνει η χρόνια πίκρα από την κατάσταση που πέρασε.