Της ανταποκρίτριάς μας, Φλάβια Εναμοράτα
Η φερόμενη ως “χαμένη εικόνα του Αγίου Βαλεντίνου” που ανασύρθηκε προ εξαμήνου από τα ερείπια παλαιού μοναστηριού που κατέρρευσε λόγω υπερχείλισης ποταμού στην επαρχία Εμίλια Ρομάνα της Ιταλίας, είναι τελικά πλαστή (ΦΑΚΕ), αποφάνθηκαν εμπειρογνώμονες του Πανεπιστημίου της Περούτζια αφού την εξέτασαν εξονυχιστικά. Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Απεικόνισης, Σκίασης και Φωτογραμμετρίας “Καραβάτζιο” δρ. Αμέλιο Καντρόνι δήλωσε κατηγορηματικά ότι «δεν βρέθηκε ούτε ένα στοιχείο, ούτε μια ένδειξη» που να στηρίζει τον ισχυρισμό του καλόγηρου Πεπίνο Μάσσα ότι πρόκειται για εικόνα του ενδέκατου μ.Χ. αιώνα. «Μελετήσαμε το υλικό, τα χρώματα, το υπόστρωμα και το επίστρωμα χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας,» διαβεβαίωσε ο δρ. Καντρόνι. «Πρόκειται για ευτελές αντίγραφο, στην καλύτερη περίπτωση.»
Στο άκουσμα των επιστημονικών συμπερασμάτων ο Πεπίνο Μάσσα, ο κοσμοκαλόγερος που ανακάλυψε τυχαία την εικόνα όταν πήγε να προσευχηθεί στον τόπο του καταρρεύσαντος μοναστηριού, αναθεμάτισε την Επιστήμη που, όπως είπε, «στερεί από τους ανθρώπους κάτι Αληθινό και Γνήσιο που το έχουν ανάγκη, έναν απτό σύνδεσμο με το Θείο, το Αιώνιο, το Ερωτικό» και καταράστηκε τους επιστήμονες του Ινστιτούτου “Καραβάτζιο” να σιγοψηθούν, ανέραστοι και πριαπισμένοι, στα βάθη της Κόλασης. Προς τιμήν του, ο δήμαρχος της γειτονικής πολίχνης Μαρίλιε, κ. Πόντι, καταδίκασε τις ασχημίες του καλόγερου.
Ο δήμαρχος, ο οποίος είχε προαναγγείλει την ανέγερση Μουσείου του Χριστιανικού Ερωτα στον χώρο των ερειπίων του παλιού μοναστηριού και προσδοκούσε έσοδα για την πόλη και τους επαγγελματίες του δήμου του από την αυξημένη τουριστική κίνηση εκατομμυρίων ερωτευμένων ζευγαριών, διαβεβαίωσε ότι η επαλήθευση της γνησιότητας της εικόνας δεν έχει λήξει. «Δεν θα πλουτίζει αιώνια η Βερόνα» τόνισε με νόημα για την πόλη του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. «Θα την στείλουμε στις ΗΠΑ, στο Σμισθόνιαν, στη Γουώσιγκτον,” συνέχισε με ζέση. «Αν χρειαστεί, θα την πάω εγώ ο ίδιος και δεν θα αποχωρήσω μέχρι να επαληθευτεί η γνησιότητά της!» ούρλιαξε, κατακόκκινος από συγκίνηση και υπερηφάνεια. Δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας επευφημούσαν και σφύριζαν όσο τα τηλεοπτικά συνεργεία εστίαζαν στον Δήμαρχο Πόντι…
Φεύγοντας από το Μαρίλιε, εντοπίσαμε, στο πεζοδρόμιο ακριβώς απέναντι από το Δημαρχείο, ολιγομελή ομάδα ατόμων με πλακάτ “Όχι Αλλο Κάρβουνο”. Διαπιστώσαμε πως επρόκειτο για τον ηγέτη της μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο και τους ελάχιστους υποστηρικτές τους. Στάθηκε αδύνατο να πάρουμε επώνυμες δηλώσεις καθώς, όπως μας ψιθύρισαν, ο κίνδυνος λυντσαρίσματός τους από τους υποστηρικτές του Δημάρχου είναι πραγματικός και διαρκής. Από μισόλογα και ανεπιβεβαίωτες διαδόσεις που κατορθώσαμε να συλλέξουμε, προκύπτει μια εντελώς διαφορετική εξήγηση για την εικόνα και τους υποστηρικτές της αυθεντικότητάς της.
Φαίνεται πως ο καλόγερος έχει αποσχηματισθεί από τον καρδινάλιο Φαλκόνε εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια. Αιτία του αποσχηματισμού, ο αθεράπευτος έρωτάς του για τις δύο ανήλικες ανηψιές του παπά της τοπικής εκκλησίας της πόλης, Σάντα Μαρία ντι Καρέλα, μονσινιόρ Πάολο Βάρκα ο οποίος και κατήγγειλε τις ασχήμιες του καλόγερου στην Ιερά Σύνοδο πριν αποσυρθεί εξαιτίας της τεράστιας ντροπής που ένοιωθε για την διακόρευση τους.
Φαίνεται ακόμα πως το φερόμενο ως καταρρεύσαν μοναστήρι ήταν προ ολίγων μόλις ετών χώρος που στέγαζε νυκτερινό κέντρο διασκέδασης των αγροτών της περιοχής (“σκυλάδικο”), συμφερόντων του Δημάρχου. Υπήρχε ένα μοναστήρι κάποτε, κάπου εκεί κοντά, αλλά δεν σώζεται ούτε πέτρα μετά τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ουδείς μπορεί να προσδιορίσει την θέση του με βεβαιότητα. Δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας που δεν επιθυμεί να κατονομαστεί μας διαβεβαίωσε ότι η “ανακάλυψη” της “εικόνας” δεν έγινε στη διάρκεια προσευχής αλλά ενός υπαίθριου ρέηβ-πάρτι που οργάνωσε ο γιός του Δημάρχου, Φραντσέσκο, φέρελπις καλλιτέχνης και ντι-τζέι σε τοπική ντίσκο. Ο πρώην καλόγερος κατέφθασε συνοδευόμενος από δύο αλλοδαπές, πιθανόν Μολδαβές ή Αλβανές, εξαφανίστηκε μαζί τους στα χαλάσματα για ώρες και επανεμφανίστηκε κραδαίνοντας την “εικόνα” στο μαστουρωμένο πλήθος. Ο ανώνυμος πληροφοριοδότης μας είναι 100% βέβαιος ότι πρόκειται για έργο του καλλιτέχνη γιού του Δημάρχου και πως, σίγουρα, «ο Δήμαρχος είναι στο κόλπο.»